پرش لینک ها

بازسازی هتل

بازسازی هتل تصور غلطی که در ذهن عموم وجود دارد این است هتلی که از ابتدا تاسیس شده تا باید تا اخر با همان استایل و دیزاین باقی بماند و تبدیل یک هتل قدیمی به هتل مدرن غیر ممکن است.

بازسازی هتل

در صنعت جالب هتلداری به خاطر از دست ندادن مشتریان سابق و جذب میهمانان جدید باید به امور هتل مانند تمیزبودن و نگهداری هتل رسیدگی کرد. چون اغلب هتل ها در ۲۴ ساعت شبانه روز درحال فعالیت هستند و اگر درست نگه داری نشود امکان دارد خیلی زود فرسوده شود و آن ابهت سابق خود را از دست بدهد. اگر می خواهیم هتلی شیک و لوکس داشته باشیم باید کوچکترین نقص را سریعآ برطرف کنیم و نکاتی را که هنگام طراحی رستوران رئایت می کنیم دراین مورد نیز به کار ببریم.

بازسازی هتل
بازسازی هتل

دیزاین داخلی

کارفرمایان و هتلداران آینده نگر اصلا خواستار این نیستند که نام هتلشان بین زبان ها بد باشد آن ها می خواهند مسافران هرجایی که می روند از تجمل گرایی و خدمات عالی هتل تعریف کنند یا شاید عاشق دیزاین داخلی آن شوند؟! چرا به هتل نمی رسید؟ شایع ترین سوال در بخش انتقادات و پیشنهادات یک هتل می باشد. تنها راه حل کارآمد در این موارد بازسازی هتل می باشد، اما از آنجا که هزینه بازسازی و دکوراسیون هتل معادل هزینه بازسازی دکوراسیون داخلی منزل نیست، خیلی از صاحبان هتل ها از آن سر باز می زنند.

مصرف انرژی

همانطور که در مقاله مشارکت در ساخت نیز ذکر کرده ایم ساختمان های قدیمی مصرف انرژی را بالا می برد وهزینه های زیاد گاز، آب، برق و …روی شما تحمیل می شود. تیم قوی ما با دانش معماری بین المللی به هتل شما روح و جان تازه ای می بخشد.

مهمترین اهداف ما در بازساختن هتل

  • شناسایی نیاز های آینده
  • افزایش گنجایش هتل
  • ترفیع مشکلات قبل
  • کاهش هزینه ها
  • صرفه جویی در بکارگیری نیروی انسانی
  • ایجاد تغییر در چیدمان
  • سرویس دهی بهتر
  • استفاده از تکنولوژی نو تر

طراحی دکوراسیون داخلی هتل با کمک ایده های کاربردی

طراحی داخلی هتل باید به صورتی انجام شود که با یک دکوراسیون و طرح بتوان محیط هتل را به فضایی متفاوت و شیک برای افراد با سلیقه های مختلف تبدیل کرد, در ادامه دکوراسیون داخلی هتل با طراحی شیک و کاربردی را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم این دکوراسیون ها مورد توجه تان قرار بگیرند.

بازسازی هتل|تجهیزهتل

بازسازی هتل یکی از مهم ترین بازسازی های ساختمان از نظر حفظ جان افراد می باشد. هر ساله تعداد زیادی از افراد در ساختمان هتل و مهمانسرا اقامت و پذیرایی می شوند، از همین جهت امنیت و آسایش آن ها بسیار حائز اهمیت است و باید این موارد را محقق ساخت.

ایمن بودن ساختمان

علاوه بر ایجاد امنیت و آسایش افراد در صورت نوسازی و بازسازی و ایمن بودن ساختمان، نو بودن ساختمان هتل باعث جذب توجه بیشتر افراد و مسافران به هتل و رستوران می شود. چرا که مسافرانی که به شهرهای مختلف سفر می کنند تمایل به سکونت و اقامت در ساختمان هایی را دارند که هم ایمن باشد و هم از نظر زیبایی جذاب بوده و نمای داخلی و ظاهری آن تمیز و نو باشد.

اهمیت بازسازی هتل

هزینه های بسیاز زیاد ساخت و نوسازی هتل، بازسازی هتل معقول تر است. برخی از هتل داران بر این عقیده می باشند که وقتی هتل آن ها شناخته می شود، دسگر نیاز به زیباسازی ندارد. برهمین اساس هتل هر روز فرسوده تر می شود و هزینه های آن به مراتب بیشتر می شود. در صورتی که اگر برای بازسازی آن در هر دوره مشخص بودجه ای مشخص شود از فرسودگی و هزینه برشدن آن جلوگیری می شود. اهمیت بازسازی هتل در صنعت توریسم به وضوح دیده می شود. برای بهبود شرایط گردشگری و جلب نظر گردشگران خارجی، هتل ها باید با توجه به نیازهای جهانی بازسازی و به روز شوند.

شناسایی مشکلات

برای بازسازی هتل ابتدا باید مشکلات و کمی و کاستی هتل شناسایی شود و طبق آن ایده هایی برای رفع آن ها ارائه داد. برای کاهش هزینه ی نگهداری هتل های قدیمی باید سیستم های گرمایشی و سرمایشی هتل را تغییر داد و به محض آسیب سریعا ترمیم و تعمیر شود.

بازسازی طبق نیاز

بازسازی طبق نیاز و خواست ساختمان و مدیریت هتل انجام می شود و می تواند شامل تغییر سیستم گرمایش و سرمایش، ترمیم دیوارها و سقف ها، تعویض لوله های قدیمی و پوسیده و ….باشد. با توجه به اینکه امروزه در بیشتر هتل ها از موکت برای پوشاندن کف استفاده می شود، بهتر است به منظور بازسازی هتل این موکت ها به صورت دوره ای تعویض شوند و یا از طرح های مختلف سرامیک و پارکت استفاده شود.

دیوارهای هتل بازسازی هتل

از دیگر قسمت های هتل که در هنگام بازسازی باید به آن توجه کرد، دیوارهای هتل است. برای این کار باید با مشورت با طراحان یک ترکیب و هماهنگی میان قسمت های مختلف ایجاد کرد و برای زیباسازی دیوارها باید از کاغذ دیواری، پوستر و یا رنگ استفاده کرد. همچنین نورپردازی و طراحی سقف نیز دارای تاثیر بسیار چشمگیری بر زیبایی هتل است.

دکورهای چوبی بازسازی هتل

استفاده از دکورهای چوبی جهت دکوراسیون از کارهایی است که برای طراحی و بازسازی هتل ها بسیار پرکاربرد است. همچنین تعویض پنجره های قدیمی از اقداماتی است که در بازسازی هتل باید به آن پرداخت. برای این کار می توان پنجره ها را با پنچره های یو پی وی سی که در برابر سرو صدا عایق است، تعویض کرد. این پنچره ها علاوه بر عایق صدا، از اتلاف انرژی هم جلوگیری می کنند.

تغییر مبلمان

تغییر مبلمان لابی و اتاق ها، تغییر موکت که جزو مهم ترین کارها در بازسازی هتل می باشد. چیدمان لابی بسیار مهم است و مسافر باید آسایش و تعلق را در این فضا حس کند. رنگ موکت ها باید با پیرامونش هماهنگ باشد و نورپردازی آن یکی از مهم ترین ارکان زیبایی سالن و اتاق ها می باشد.با نورپردازی اصولی و منطقی فضاها می توان نقص های فضا را پوشش داد و روی نقطه های قوت مانور بیشتری داد تا بیشتر به چشم بیاید.

هتل سوییت ها

مسلما مهم ترین بخش هتل سوییت ها و اتاق های آن می باشد وبازسازی در آن بسیار مهم است. رنگ آمیزی دیوارها نقش بسیار حائز اهمیتی در زیبایی و بازسازی اتاق دارد و در انتخاب طرح و مدل دیوارها به نظر مشتری بسیار دقت شود.

بازسازی رستوران

رستوران ها از دو جنبه برای مردم اهمیت دارد: ۱٫ غذایی که در رستوران وجود دارد. ۲٫ اتمسفر و حسی که از طریق فضای رستوران به مشتری ها القا می شود. سبک طراحی داخلی رستوران به خواست کارفرما و مکانی که رستوران در آن قرار دارد، بستگی دارد.
رستورانی که طراحی داخلی مناسب و نورپردازی اصولی و درست دارد، حس امنیت و آرامش را به مشتری القا می کند و همچنین با طراحی داخلی هدفمند می توان فضایی برای تشکیل خاطرات جمعی ایجاد کرد.

طراحی رستوران

طراحی رستوران باید همچون عاملی نیرومند، تصمیم به بازگشت مجدد به رستوران را در مشتریان ایجاد کرد. اگر ظاهر ساختمان و تجهیزات آن مناسب نباشد مردم در انتخاب دچار تردید می شوند. بخش خارجی رستوران مانند ساختمانی لوکس که چنین نمایی می تواند نشان دهنده ی فضای بسیار مجلل و باشکوه در داخل رستوران باشد.

بازسازی رستوران

بازسازی رستوران می تواند به صورت تغییر کاربری باشد و می توان با خلاقیت در ایده ها رستورانی خاص طراحی کرد. در مورد رستوران های زنجیره ای عامل معماری و طراحی خاص است که به سرعت با مشتری ارتباط برقرار می کند و عامل شناسایی مشتری است. چشم انداز ساختمان در جلب نظر مشتری بسیار حائز اهمیت است و باید به گونه ای طراحی شود که قابل تقلید برای دیگران نباشد.

سبک و کانسپت

در روند طراحی که برای فست فود و رستوران هایی که قصدبازسازی در آن وجود دارد باید به چند نکته مهم و اساسی دقت کرد. سبک و کانسپت طراحی یکی از مواردی است که به نوع کاربری و نوع محصولات ارائه شده در آن وابسته است. همچنین متراژ  و ابعاد و محدودیت های مکان تاثیز به سزایی در انتخاب کانسپت و طراحی برای بازسازی رستوران دارد.

سبک طراحی داخلی

برای بازسازی رستوران در ابتدا باید سبک طراحی داخلی رستوران را انتخاب کرد وطبق آن اگر سبک مدرن انتخاب شوند، باید از دکورهای مینیمال و ساده  استفاده شود و این سادگی جذابیت و زیبایی ویژه ای به فضا می دهد ولی بسیاری از کارفرمایان سبک سنتی و کلاسیک را ترجیح می دهند که نیاز به دقت و ظرافت در اجرا دارد و موجب تجلل و شکوه در فضا می شود.

متریال استفاده شده در بازسازی

متریال استفاده شده در بازسازی رستوران باید طبق سبکی که در طراحی داخلی انتخاب می کنید، باشند. پس از سبک و کانسپت طراحی، طراحی پلان و نقشه ها و … انجام می شود. ابعاد و جانمایی درب ورودی در کنار چیدمان صندلی ها و نوع آن ها از پر اهمیت ترین بخش های طراحی داخلی و طراحی رستورانمی باشد، به همین دلیل در بازسازی، طراحی و دکوراسیون داخلی رستورانزمان و دقت بیشتری را لازم دارد تا به نتیجه ی مطلوب برسد.

نوع صندلی ها و مبلمان

در طراحی داخلی و بازسازی رستوران نوع صندلی ها و مبلمان، جنس و متریال و رنگی که برای آن ها انتخاب می شود، دارای اهمیت بسیار بالایی است و باید مطابق با سبک و کانسپت رستوران باشد. مثلا مبلمان و صندلی های لهستانی با پایه های چوبی برای طراحی ودکوراسیون داخلی رستوران های کلاسیک و سنتی مناسب است. تزیینات و دکورها و تابلو و گلدان در فضای رستوران از مواردی است که در طراحی و بازسازی رستوران کاربرد دارد.

بازسازی هتل

بیشتر هتل داران با این تصور که دیگر نمیتوان با این شرایط بد اقتصادی هتل خود را لوکس و مدرن کنن یا آنجا میفروشند یا تعطیل میکنن . چون وضعیت به نحوی تغییر کرده که وقتی شخصی میخواد بره هتل به لوکس بودن و راحتی آن توجه میکند پس برای همین تعداد مشتریان کمتر و کمتر می شود و در انتها به بستن آن منجر می شود.

مدرن کردن محیط

این تصور کاملا اشتباه هست چون برای مدرن کردن محیط نیاز نیست هتل را خراب کرد و از نو شروع به ساخت کنید ، میتوانید آن را بازسازی کنید . بازسازی هتل میتواند اولین و مهم ترین مسئله برای افزایش مشتری باشد همچنین میتوانید با هتل های مدرن و لوکس رقابت کنید.بیشتر هتل ها به دلیل اینکه چندین سال پیش ساخته شده اند پس بنابراین بسیاری کمی و کاستی دارند که با
بازسازی میتوان آن ها را جبران کرد . در پروژه بازسازی هتل میتوان سیستم گرمایش و سرمایش را به یک سیستم یکپارچه بازسازی هتل تغییر داد.

پاکیزه بودن هتل :

معمولا افرادی به هتل مراجعه میکنند که جایی برای استراحت ندارند پس باید نظافت هتل را کاملا رعایت کنید که هم مشریان قدیمی و هم مشتریان جدید کاملا راضی بازسازی هتل باشند.

هزینه های اضافی :

برای نگهداری هتل های قدیمی باید هزینه های زیادی خرج کنید. شما میتوانید تمامی این این هزینه ها را به یک باره انجام دهید تا سالیان سال خیالتون راحت باشد.

پیشنهادات

  • سیستم های گرمایش و سرمایش را تغییر دهید
  • لوله های قدیمی و پوسیده را تعویض کنید .
  • کف هتل را سرامیک یا پارکت اجرا کنید طرح های بسار زیبایی برای این کار وجود دارد.
  • دیوار های هتل را میتوان رنگ، کاغذ دیواری یا پوستر کار کنید تا جلوه ی زیبایی بدهد.
  • برای سقف اتاق های هتل را میتوانید از کارشناسان پرهام دکور که تخصصی در زمینه اجرای انواع سقف کاذب دارند مشاوره بگیرد .
  • از دکور های چوبی برای دکوراسیون اتاق استفاده کنید.
  • از پنجره های upvc استفاده کنید که در برابر سروصدا عایق بازسازی هتل هستند.

کلمه مدرن

کلمه مدرن می‌تواند به تنهائی بیانگر بار معنای نهفته بسیاری از نادانسته‌ها باشد تصور همه بر این است هتلی که از ابتداساخته و یا تجهیز شده تا آخر باید با همان طراحی و دکور و با همان شیوه اداره شود و یک هتل قدیمی نمی‌تواند مدرن باشد اما هتل‌ها تغییر می‌کنند و تغییر خواهند کرد. طبیعی است هر چه زمان به جلو می‌رود همه چیز با شتاب درحال تغییر و بهتر شدن است تکنیک‌های مدیریت هتل‌های مدرن باید با شرایط متغییر مطابقت داشته باشد همان‌طور که تکنولوژی و تجهیزات ماشینی سبب تقلیل نیروی انسانی شده

درک نیازها و خواسته های مهمانان

در هر هتل واردین و مسافرین توقع و سلیقه‌های متفاوت دارند و این بر عهده مدیریت و دیگر پرسنل است بازسازی هتل  که چگونه خواسته‌های مراجعین را درک کنند و آن را برآورده نمایند. دلایل گوناگونی وجود دارد. در صنعت هتلداری به خاطر از دست ندادن مشتریان قدیم و جلب میهمانان جدید باید به برخورد خوب و پاکیزه بودن توجه نمایند همچنین باید به نگهداری ساختمان و تأسیسات و تجهیزات آن برسند.

نگهداری

زیرا هتل‌ها ۲۴ ساعته مشغول فعالیت هستند و چنانچه برای نگهداری آن کوشش نشود خیلی زود فرسوده خواهند شد، به همین دلیل کوچک‌ترین نقص را باید فوراً برطرف کرد تا هتل همیشه نو و لوکس، باقی بماند. نظر به اینکه یکی از نکات مهم در سودآوری هتل‌ها نگهداری از ساختمان و تجهیزات آن است لازم است کوچک‌ترین نقصی که در ساختمان یا تجهیزات به وجود می‌آید فوراً تعمیر یا بازسازی هتل ترمیم شود.

کارکردن درست

آموزش نحوه کار‌کردن درست با وسایل و تجهیزات هتل به کارکنان نباید فراموش شود. همچنان که مطابق زمان به تغییرات دکور، تجهیزات، تکنولوژی باید توجه کنند. این نکته را نباید از یاد ببرند که نرخ و درجه‌ای که تعیین‌شده برای وسایل، نو، مدرن، لوکس و خدمات روز اول افتتاح بوده است.

هزینه‌ سالانه

اگر هر ساله هزینه‌ای را برای بازسازی اصولی و منطقی و الویت بندی در تغییرات آن هم از روی برنامه و دید کارشناسی در نظر بگیرند، این سرمایه کلان ملی نه تنها از بین نخواهد رفت بلکه به تعداد مشتریان نیز افزوده خواهد شد. از اغلب هتلداران قدیمی وقتی سؤال شود که چرا به هتل نمی‌رسید می‌گویند ساختمان قدیمی است وسایل کهنه است و هر ساله مبالغی خرج می‌کنیم ولی درآمد نداریم اما صاحبان این گونه هتل‌ها متوجه بازسازی هتل نیستند

هزینه نکردن

به خاطر هزینه نکردن جهت نگهداری ساختمان و بی‌توجهی به وسایل و تجهیزات قدیمی و فرسوده از کارکردن در چنین محیطی دلسرد شده‌اند و خدمات آنها هم به همان اندازه پایین آمده است و به همین دلیل بیشتر مشتریان خود را از دست داده‌اند، در صورتی که از نظر اقتصادی بهترین راه برای کمبود هتل بازسازی و بهبود هتل‌های امروزی است به طوری که با امکانات روز هم‌خوانی داشته باشد.

بودجه‌ای برای تعمیرات

اگر صاحبان هتل‌های قدیمی با زمان پیش نروند و بودجه‌ای برای تعمیرات و تغییرات در نظر نگیرند، کم کم به فراموشی سپرده می‌شوند.
این هتل داران با تجزیه و تحلیل و بررسی درست و بودجه‌بندی اولیه می‌توانند به بازسازی هتل به نحو احسن اقدام کنند و چنانچه بازسازی با برنامه و توجه به اولویت‌ها درست انجام شود با توجه به اینکه مدیران چنین هتل‌هائی، از تجربه نسبتاً خوبی برای دادن سرویس و خدمات مطلوب برخوردار هستند مطمئناً می‌توانند مهمانان بیشتری جلب نمایند این مورد یکی از رقابت برانگیزترین جنبه‌های مدیریت هتل است.

تجهیزات هتل

البته برای بازسازی باید به نکاتی مهمی توجه کرد، از جمله این که تغییرات در هتل‌ها اساساً نباید فقط در ساختمان انجام گیرد زیرا همان‌گونه که ساختمان کهنه شده تجهیزات نیز فرسوده و قدیمی شده‌اند امروزه ساختمان، تشکیلات و تجهیزات هتل محصول دقت و کنجکاوی مردم می‌باشد که پیش از پیش به آن توجه دارند اگر دقت کنید هتل‌هائی که سال‌ها پیش ساخته شده‌اند از ترکیب همان
طراحی و مبلمان سال‌های پیش استفاده بازسازی هتل می‌کنند.

تأمین کسری تجهیزات

گاهی هم به مرور در این مدت اجباراً وسیله‌ای برای تأمین کسری تجهیزات تهیه کرده‌اند وسیله‌ای که به نظرشان جالب آمده به میل خود یا به سلیقه میهمانان هتل خریداری نموده‌اند. البته غالب این تغییرات بدون توجه به ویژگی‌های تجهیزات هتل، تکنولوژی، فضای موجود و طراحی بقیه وسایل انجام گرفته بازسازی هتل است.

تغیرات

اگر دقت کنیم طی این چندین سال بارها رنگ دکورهای چوبی عوض شده، رنگ دیوار یا سقف، تعدادی از مبل و صندلی تغییر نموده و
بخشی از تجهیزات به علت فرسوده شدن کنار گذاشته شده یا بازسازی شده رنگ موکت و طرح آن، روکش مبلمان و رنگ آن و همه این تغییرات گوناگون هیچ هماهنگی با موکت، پرده، اتاق و لابی، رستوران، ندارد و هیچ توجهی نکرده‌اند که این تعویض‌ها کاملاً با آن طراحی سال‌ها پیش متضاد بازسازی هتل است.

طراحی خاصی

در چنین وضعی هر بخش یک طراحی خاصی را دارد. طراحی و مدل قبل برای همان رنگ و همان موکت، مبل، پرده، رومیزی بوده است و آن زمان رنگ دیوارها، رنگ موکت‌ها، مبلمان و دکورها یک‌دست بوده اما اکنون اصلاً شباهتی به رنگ و طرح اتتخابی فعلی ندارد. نتیجه این تغییرات شتاب زده چنین است که هتل کهنه‌تر، قدیمی‌تر و زشت‌تر جلوه داده می‌شود.

اهمیت رنگ

نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که اگر بناست موکت‌های بخش‌های هتل تعویض شود باید ویژگی‌های همان بخش را داشته باشد اهمیت رنگ موکت را نباید از نظر دور داشت زیرا رنگ موکت یک عامل مهم متحد‌کننده برای نمایش حوزه و محیط دید و آنچه که در آن محدوده به چشم می‌خورد تلقی می‌شود یعنی کنترل‌کننده اتمسفر مجموعه ساختمان، اشیاء و وسایل دیگری است که در آنجا متشکل شده است. بنابراین رنگ موکت باید معقولانه و با دقت و تأمل انتخاب بازسازی هتل شود.

خرید جدید

چنانچه قبلاً موکت ضد آتش نبوده یا الکتریسته ایجاد می‌کرده یا در شستشو ایجاد بوی نامطبوع می‌نموده باید در خرید جدید این عیوب را برطرف کنیم شایسته است برای انتخاب موکت محل‌های پر ترافیک انتخاب درستی داشته باشیم آن‌گونه که دوام و زیبائی بیشتری داشته باشد همچنین اگر رویه مبل ضد آتش نبوده یا به راحتی قابل شستشو نبوده در خرید جدید باید توجه شود که رویه‌های تازه دارای ویژگی‌های خاص خود باشد. اصولاً بهتر است موکت، پرده، رویه مبل و صندلی هم‌ز‌مان تعویض شود تا هماهنگی از نظر رنگ و جنس به وجود آید.

بهترین زمان برای انجام و نوسازی

موقع بازسازی بهترین زمان برای انجام و نوسازی آنچه قبلاً پیش‌بینی نشده یا غلط انجام شده می‌باشد مثل: سیم کشی برق،‍ تلفن، پیچ، سنسور آتش، کابل شبکه کامپیوتر، آنتن مرکزی، رادیو مرکزی و نکات مهم و ضروری دیگری که برای آن هتل به‌خصوص، لازم است انجام شود. همچنین برای هر تغییری در اتاق‌ها، راهروها، لابی، رستوران، رسپشن، انبار، آشپزخانه و اصلاح وسایل نصب شده بهترین موقعیت است که با هزینه کم عیوب آنها اصلاح شود.

صرفه‌جوئی

ضمناً نباید فراموش کرد برای صرفه‌جوئی تا جای ممکن هر گونه خریدی از دست اول انجام گیرد. در بسیاری از بازدیدهائی که از هتل‌ها داشته‌ام اکثر هتل‌های قدیمی به علت اینکه لوله‌کشی هتل فرسوده بوده برای ترمیم مجبور به تعویض همان تعداد از کاشی حمام‌ها شده‌اند البته هر جا به شکلی کاشی‌های شکسته شده را تعویض بازسازی هتل نموده‌اند.

کاشی

چرا که آن نوع کاشی در بازار نبوده و مقرون به صرفه هم نبوده که تمام کاشی‌ها را عوض کنند بنابراین سعی نموده‌اند شبیه و رنگ همان کاشی ولی با طرحی دیگر نصب نمایند که بسیار زشت و بدنما شده در صورتی‌که در چنین مواقعی می‌توان به جای تعویض کلیه کاشی‌ها چند کاشی دیگر از همان محل را مثلاً به صورت + یا – یا L یا H یا هر شکلی که ممکن است زیباتر شود ایجاد کرد (بستگی به تعداد کاشی که شکسته‌اند) و آن قسمت را با نصب کاشی رنگ متضاد ولی هم اندازه ترمیم نمود به طوری که خود نوعی طراحی در قسمتی از حمام دیده می‌شود کمتر کسی فکر می‌کند به خاطر ترکیدگی لوله و ترمیم شده است.

نوع آوری

در حرفه هتلداری برای هرکاری و هر تعمیر و ترمیمی نیاز به نوع آوری و ابتکار می‌باشد و این نوع‌آوری‌ها باعث کم‌شدن هزینه و زیبائی می‌شود بنابراین باید برای بازسازی هتل از قبل برنامه نوشت.این برنامه‌ریزی نوع فعالیت هتل، تجدید و نوسازی، نوع خدمات تأیید شده، کالای تأیید شده و ایده‌های جدید در مورد طرحی که ترتیب داده شده را روشن خواهد کرد (تاریخ شروع بازسازی و خاتمه، چگونه و از کجا باید شروع نمود؟ چه‌ کار می‌خواهیم بکنیم؟ چه کارهائی باید انجام شود؟ چه تغییراتی می‌خواهیم در معماری انجام دهیم؟

برنامه‌ریزی

در نهایت برنامه‌ریزی که مشخص شد ممکن است چنین بودجه لازم را نداشته باشیم ولی بخش به بخش و طبقه به طبقه هرکدام که در اولویت است طی دوره چندین ماهه انجام خواهیم داد و اغلب هم لازم نیست برای این‌گونه بازسازی‌ها هتل تعطیل شود بلکه با برنامه‌ریزی دقیق و ساعت کاری صحیح می‌توان بدون اینکه باعث سلب آسایش مسافرین مقیم هتل شود بازسازی را انجام داد.

بازسازی‌ها

بسیاری از هتلداران قدیمی هر ساله مبلغ زیادی برای بازسازی خرج می‌کنند، در بازسازی هتل حالی‌که این بازسازی یا تغییراتی که انجام داده‌اند به نظرشان صحیح آمده نه تنها در وضعیت هتل فرقی نکرده بلکه بازده کاری نیز پایین‌تر آمده است، زیرا بدون مشورت با متخصص فن، بدون اطلاع از تکنولوژی جدید، حتی بدون به‌کار گرفتن از تجربه خود و بدون برنامه و مشخص نبودن هدف انجام شده است و البته نتیجه مطلوبی هم نمی‌گیرند و خرجی که انجام داده‌اند در ظاهر و بازده هتل نکرده است.

تحمل هزینه‌ها

تحمل هزینه‌های از این گونه شرط خردمندی نیست و دلایل وعلت‌های دیگری هم می‌توان در زمینه بروز چنین اشتباه‌ها بیان نمود که از گنجایش این مقاله بیرون است، امید است هتل‌های قدیمی با مخارج اندک به بازسازی درست و صحیح هتل اقدام کنند و بتوانند در عرصه رقابت با هتل‌های جدید و مدرن به خدمات با کیفیت مطلوب‌تر بپردازند. هتل‌ها باید با بازسازی و تغییراتی که انجام داده‌اند و وسایلی که اضافه کرده‌اند اگر هم به درجه بالاتر نرسیده‌اند و نرخ بالاتری دریافت نداشته‌اند، مسافرین این احساس را داشته بازسازی هتل باشند

در بازسازی هتل این اهداف دنبال می‌شود

  1.  بالا بردن درصد اشغالی
  2.  نیاز های آینده
  3.  بالا بردن ظرفیت هتل
  4.  رفع مشکلات قبل
  5.  کم کردن نیرو
  6.  تغیرات تجهیزات
  7.  سرویس دهی بهتر
This website uses cookies to improve your web experience.
Explore
Drag