پرش لینک ها

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

در این مقاله به چگونگی ساخت هتل و موارد مربوط به آن میپردازیم
به طور کلی هتل نوعی ساختمان مدیریت شده است که اتاق‌هایی را به صورت کوتاه‌مدت در اختیار مهمانان قرار می‌دهد.
ویژگی‌ها و خدمات دقیق ارائه شده به مهمانان می‌تواند از یک هتل به هتل دیگر کاملاً متفاوت باشد و صاحبان هتل‌ ها عموماً از طریق مدل قیمت‌گذاری و استراتژی بازاریابی یا از طریق طیف وسیعی از خدمات ارائه شده ، نوع خاصی از مشتری را جذب می‌کنند.
صنعت هتل داری بخشی از صنعت خدمات است که با اقامتگاه مهمان سروکار دارد.
امروزه صنعت هتلداری در حال افزایش است، زیرا شیوه زندگی مدرن و روندهای اقتصادی مطلوب ، در ها را به سفرهای جهانی و تجارت به طور یکسان باز می‌کند.
این شرایط مساعد، محیط مناسبی را برای کارآفرینان مشتاق به دنبال ورود به صنعت ساخت هتل و ایجاد موفقیت درازمدت ایجاد می‌کند.
تاسیس هتل نیاز به سرمایه‌گذاری‌های مالی قابل توجه و برنامه‌ریزی دقیق و آماده‌سازی دارد. هر فردی که مایل به ساخت هتل باشد، ممکن است دانش و تجربه لازم برای مدیریت پروژه را نداشته باشد؛ به همین دلیل اجرای این کار، بدون کمک متخصصان، خطرات جدی برای اتلاف پول، وقت و انرژی شخصی به همراه دارد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_custom_heading text=”محل مناسب برای ساخت هتل” font_container=”tag:h2|text_align:right”][vc_single_image image=”7340″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_shadow_3d”][vc_column_text]

یکی از مسائل اصلی پس از اخذ تصمیم و تهیه سرمایه لازم برای ورود به صنعت هتلداری، انتخاب زمین و محل مناسب برای آن است.
اصولا احداث هتل باید در مناطقی انجام شود که گردشگر در آن زیاد است، اما هتلی برای اقامت گردشگران در آن منطقه وجود ندارد و یا تعداد آن کم است.
تهران، مشهد، اصفهان، رشت و … از جمله شهرهایی است که ورود گردشگران ایرانی و خارجی در آن‌ها بیشتر بوده و اقامت چند روزه در آن‌ها صورت می‌گیرد.
همچنین باید به این نکته توجه داشت که موقعیت نقشه و خیابان محل ساخت هتل به چه صورت است. معمولا خیابان‌هایی که در نزدیکی محل‌های تفریحی، فروشگاه‌های معتبر، پارک‌ها و … قرار دارند، بهترین مکان برای ساخت هتل به حساب می‌آیند.
اگر قیمت زمینی که برای احداث هتل در نظر گرفته‌اید، ارزان و مناسب است، می‌توان زمین وسیع‌تری را خریداری نمود تا با استفاده از وسعت زمین، ساختمان هتل به صورت افقی ساخته شود.
در غیر این صورت اگر مساحت زمین کم باشد، به ناچار باید ساختمان را با ارتفاع زیاد و به صورت عمودی ساخت. همچنین در طراحی ساختمان‌های عمودی باید از آسانسور نیز استفاده نمود که هزینه بیشتری را شامل می‌شود.
در حالی که ساختمان‌های افقی و کم‌ ارتفاع نیازی به استفاده از آسانسور ندارند. به همین جهت بهتر است پیش از خرید زمین برای احداث هتل، با متخصصین در این زمینه مشورت نمایید تا راه بهتر و مقرون‌ به ‌صرفه‌تر را انتخاب کنید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_custom_heading text=”نوسازی” font_container=”tag:h2|text_align:right”][vc_column_text]

بسیاری از هتلداران ضرورت بازسازی هتل های خود را برای تأمین نیازهای مشتریان خود می بینند. همانطور که بیان شد ، با روند رو به رشد سبز ، نوسازی برای تأمین این تقاضای جدید مصرف کننده می تواند به افزایش بازدید بیشتر کمک کند و فضایی ایجاد کند که بر مهمانان تأثیر مثبت بگذارد.
با ارسال هر میهمان در شبکه های اجتماعی ، نیاز به ایجاد هر وجه از هتل برای داشتن تصویر عالی می تواند به ارتقا جایگاه هر هتل کمک کند و بازاریابی رایگان را با هر عکس ارائه دهد. و با بازسازی ها ، هتل داران می توانند مهمانان فعلی و جدید را جلب کنند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_custom_heading text=”سرمایه و هزینه لازم برای ساخت هتل” font_container=”tag:h2|text_align:right”][vc_single_image image=”7338″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_shadow_3d”][vc_column_text]

هزینه ساخت هر متر مربع هتل مانند ساخت مسکن به قیمت زمینی که هتل در آن ساخته می‌شود، بستگی دارد.
از آنجایی که ساخت آن نیاز به مساحت بسیار بالایی دارد و باید در مناطق استراتژیک شهر ساخته شود؛ لذا هزینه خرید زمین مناسب آن نیز بسیار بالا بوده و سرمایه‌گذارانی که قصد ساخت هتل را دارند، باید از توانایی مالی بالایی برخوردار باشند.
هزینه زمین در کلان شهرها مانند تهران بسیار بالا بوده و در شهرهایی که کمتر مسافرپذیر هستند، پایین‌تر است. از طرفی می‌توان در حاشیه شهرهای بزرگ اقدام به خرید زمین و ساخت آن کرد ولی باید این نکته را در نظر داشت که با صرف هزینه کمتر برای خرید زمین، می‌توان هتل بزرگت‌ری ساخت اما هتل بزرگی که اکثر اوقات اتاق‌های آن خالی بماند، نوعی ضرر برای هتلدار محسوب خواهد شد.
داشتن هتلی کوچک در مناطق اصلی و شلوغ ، مسافر بیشتری به همراه خواهد داشت.
میزان سرمایه اولیه برای راه‌اندازی و ساخت هتل نیازمند آن است که از پول اولیه خود اطمینان داشته باشید.
برای صرف هزینه مورد نیاز ساخت هتل، سرمایه‌دار باید از سرمایه کافی برخوردار بوده و سپس برای احداث و ساخت هتل اقدام نماید.
زیرا هتلداری از جمله مشاغلی است که با انواع موارد بزرگ و کوچک سروکار داشته و تمامی این موارد نیازمند سرمایه بالا است تا بعد از احداث آن بتوان سرمایه را بازگردانده و به سوددهی مناسب رسید.
این روزها با هر مقدار سرمایه‌ای می‌توان کسب و کاری جدید شروع کرد اما این موضوع برای ساخت آن کمی متفاوت است و سرمایه‌ی بسیار بالایی برای آن مورد نیاز است.
به عنوان مثال برای ساخت یک هتل چهار یا پنج ستاره بزرگ، برحسب سرویس و خدماتی که در نظر گرفته می‌شود، سرمایه‌ای حدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد مورد نیاز است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_custom_heading text=”شرایط لازم براي ساخت هتل” font_container=”tag:h2|text_align:right”][vc_column_text]

برای درجه‌بندی یک هتل، حداقل شرایط لازم دارا بودن سطحی از تسهیلات و خدمات است که باید در آن واحد به مسافران و مهمانان عرضه شود.
به طور کلی هتل‌ها به پنج سطح شامل یک ستاره، دو ستاره، سه ستاره، چهار ستاره و پنج ستاره تقسیم می‌شوند. حداقل شرایط لازم برای ساخت یک هتل، کسب پایین‌ترین سطح که شامل یک ستاره است، خواهد بود.
طبق این شرایط، هتل باید حداقل دارای هشت اتاق خواب بوده و تمام این اتاق‌ها دارای حمام و خدمات خصوصی باشند. همچنین باید محلی برای صبحانه‌خوری متناسب با ظرفیت هتل در آن طراحی شده باشد. باید تمامی اتاق‌ها دارای سسیستم گرمایشی و سرمایشی قابل کنترل باشند و سطح کیفی در قسمت‌های مختلف هتل رعایت شده باشد.
پس از ساخت هتل، هریک از موارد خدماتی توسط کارشناسان مورد ارزیابی قرار گرفته و متناسب با آن، امتیازی برای هتل در نظر گرفته می‌شود.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_custom_heading text=”مراحل و مدارک لازم برای اخذ مجوز ساخت هتل” font_container=”tag:h2|text_align:right”][vc_single_image image=”7339″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_shadow_3d”][vc_column_text]

پیش از شروع ساخت هتل، فرد سرمایه‌گذار باید تمام مراحل ساخت شامل گرفتن مجوز احداث هتل، شرایط تاسیس هتل، نوع تاسیسات هتل، هزینه احداث هتل، مکان مورد نظر برای هتل و … را به صورت کامل بررسی کرده و در قالب طرحی به نام طرح توجیهی تاسیس هتل به سازمان مربوطه ارائه کند تا بتواند مجوز ساخت آن را دریافت نماید.
برای کسب مجوز تاسیس هتل، ابتدا طرح مورد نظر باید توسط اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری مورد بررسی قرار گرفته و تایید شود.
بنابر قوانین اداره مربوطه، متراژ زمین مورد نظر برای احداث هتل باید حداقل ۴۰۰ متر مربع باشد. برای اخذ مجوز ساخت آن باید از توان مالی بالایی برخوردار باشید و بتوانید آن را اثبات نمایید.
علاوه بر این زمین مورد نیاز برای احداث هتل را در اختیار داشته باشید و بتوانید طرحی مناسب و توجیه‌پذیر جهت ایده تاسیس هتل ارائه دهید. حداکثر زمان مورد نیاز برای صدور مجوز احداث هتل سی روز بوده که دریافت‌کننده این مجوز می‌تواند شخصی حقیقی یا حقوقی باشد.

[/vc_column_text][vc_column_text]منبع مقاله : https://hoteltechreport.com/news/hotel-construction-process[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]میزان رضایت خود را از مقاله ساخت هتل بیان کنید

امتیاز ما

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

This website uses cookies to improve your web experience.
Explore
Drag