سرمایه گذاری در ساخت هتل، پولسازترین در صنعت گردشگری

صنعت گردشگری همواره در حال رشد است و ارتباطی مستقیم با میزان سودآوری و سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف این صنعت دارد. سرمایه‌گذاری در ساختن هتل، یکی از سودآورترین حوزه‌های اقتصاد جهانی است که افراد می‌توانند با حضور در این صنعت سود فراوانی کسب کنند. این حوزه با سودآوری بالا، تقاضای زیاد، بالا رفتن اشتغال و جریان نقدی ثابت همراه است. در صورتی که به دنبال راهی برای افزایش درآمد هستید، سرمایه‌گذاری در ساخت هتل یکی از بهترین راه‌ها است.

جهت مشاوره و راهنمایی طراحی هتل و ساخت هتل با شماره 02188689052 تماس بگیرید.

چرا در ساخت هتل سرمایه‌گذاری کنیم؟

جهت مشاوره و راهنمایی برای مراحل و شرایط اخذ مجوز تاسیس هتل با شماره 02188689052 تماس بگیرید.

چرا در ساخت هتل سرمایه‌گذاری کنیم؟

در صورت مناسب بودن لوکیشن هتل، جذابیت بصری و داشتن امکانات مناسب، این کسب‌وکار همیشه درآمدزا خواهد بود و به سرعت می‌تواند هزینه‌های اولیه‌ را تامین کند. با توجه به سرعت پیشرفت صنعت گردشگری و علاقه‌ روزافزون مردم به مسافرت، هتل‌ها به‌عنوان مناسب‌ترین و بهترین گزینه برای اقامت، بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرند. عوامل زیر نشان دهنده بالا بودن سوددهی سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری و به خصوص ساخت هتل است:

بازدهی بالا

هتل‌ها بعد از اتمام ساخت وارد مرحله ای به نام  بهره‌برداری می‌شوند و زمانی که یک هتل به عنوان هتل ۵ ستاره خدماتی استاندارد و با کیفیت ارائه می‌دهد، توجه مشتریان را به خود جلب کرده و مراجعین زیادی به سمت آن کشیده می‌شوند.

درآمد دائمی

به خاطر کسب درآمد روزانه در هتل‌ها، به مرور زمان درآمد پایدار در آنها به جریان می‌افتد و در بلند مدت، سرمایه‌گذاران سود بالایی از آن به دست می‌آورند. این نوع کسب و کار، وقفه و تعطیلی چندانی ندارد و در ایام تعطیل و زمان گردشگری اتفاقا افزایش درآمد بیشتر است، چرا که افراد زیادی به خاطر تجارت، تفریح و یا تحصیل، سفر می‌کنند. به همین منظور استفاده از خدمات هتل ها ثابت است و درآمد آنها نیز این پایداری را حفظ خواهد کرد.

تنوع درآمدی

به وجود آوردن تنوع یکی از اصول سرمایه‌گذاری در ساخت هتل است. اقتصاد دنیا و مخصوصاً ایران به خاطر بحران های زیادی که دارد، با نوسانات و ناامنی های اقتصادی زیادی مواجه است. به همین منظور برای محفوظ ماندن سرمایه در شرایط بحران اقتصادی، سرمایه گذاری در پروژه‌هایی مثل هتل که پتانسیل رشد بلند مدت را دارد گزینه مناسبی به نظر می رسد.

چالش ها و ریسک های سرمایه‌گذاری در ساخت هتل

 جهت اطلاع از شرایط وام ساخت هتل آپارتمان در ایران: بانک‌ها و نرخ سود میتوانید از ما اطلاعات کسب کنید

چالش ها و ریسک های سرمایه‌گذاری در ساخت هتل

سرمایه‌گذاری در ساخت هتل می‌تواند سود زیادی به همراه خود داشته باشد؛ اما مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری با چالش‌ها و ریسک‌هایی همراه است. برخی از این چالش‌ها و ریسک‌ها عبارتند از:

هزینه‌های بالا

ساخت هتل احتیاج به سرمایه‌گذاری اولیه زیادی دارد که هزینه‌های زمین، ساخت و ساز و تجهیزات دکوراسیون را در بر می‌گیرد. یکی از گران ترین هتل های در حال حاضر ایران هتل اسپیناس هست، که با توجه به هزینه ساخت هتل اسپیناس پالاس میتوان این هتل را از بهترین هتل های ایران نام برد.

رقابت شدید

این صنعت بسیار رقابتی است و جذب مشتری جدید و حفظ مشتریان قدیمی می‌تواند چالش برانگیز باشد.

تغییرات بازار

نوسانات اقتصادی و تغییرات سیاسی هم می‌تواند تاثیر زیادی بر صنعت هتل داری بگذارد و باعث کم شدن تقاضا برای اقامت در هتل شود.

 مدیریت پیچیده

مدیریت هتل نیاز به تخصص و تجربه فراوان دارد و اگر اشتباهی در آن انجام گیرد، می‌تواند ضررهای مالی فراوانی را با خود به همراه بیاورد. مدیریت هوشمندانه هتل می‌تواند چالش‌ها را از بین برده و فرصت استفاده بهینه از این صنعت را فراهم کند.

 عوامل موثر بر موفقیت سرمایه‌گذاری در ساخت هتل

عوامل موثر در موفقیت سرمایه‌گذاری در ساخت هتل عبارتند از:

موقعیت مکانی

هتل‌هایی که در مکان‌های پر تردد قرار می‌گیرند، مسافران بیشتری را به سمت خود می‌کشانند. معمولاً هتل‌هایی که در نزدیکی مراکز گردشگری هستند، امکانات و خدمات بیشتری دارند و رضایت مشتریان را بیشتر جلب می‌کنند. همچنین امکانات و زیرساخت‌های مناسب هم باعث جذب بیشتر مسافران می‌شود.

موفقیت سرمایه‌گذاری در ساخت هتل

حهت اطلاع از انواع تیپ‌بندی اتاق‌های هتل میتوانید از ما مشاوره بگیرید

طراحی و معماری

معماری داخلی هتل نیز تاثیر زیادی در جذب مشتریان دارد. هرچه معماری داخلی زیباتر و شکیل‌تر باشد، مشتریان بیشتری تمایل دارند تا از این هتل استفاده کنند. امکانات مدرن باعث می‌شود تا مشتریان بیشتری به سمت هتل‌ها کشیده شوند؛ البته این هتل ها قیمت بالاتری نیز دارند.

کیفیت خدمات

پرسنل آموزش دیده و با انگیزه تاثیر زیادی در جذب مسافران و جلب رضایت آنها دارد. هتل‌های معروف معمولاً سعی می‌کنند با آموزش کارکنان خود، توجه مشتریان بیشتری را جلب کنند.  یکی از راه‌های افزایش کیفیت خدمات در هتل‌ها، پاسخگویی درست به نیاز مشتری است؛ که مهارت و دانش کارکنان در این امر بسیار مهم می‌باشد. کارکنان هتل با رفتار خوش و برخورد درست خود می‌توانند تاثیر مثبت زیادی بر روی مسافرین داشته باشند.

مدیریت حرفه‌ای

مدیریت درست و کارآمد هم می‌تواند یکی از عوامل مهم هتلداری باشد. یک مدیر کارآمد با برنامه‌ریزی درست و صحیح خود از امکانات هتل به بهترین نحو استفاده می‌کند.

 عوامل موثر بر موفقیت سرمایه‌گذاری در ساخت هتل

 کاربردهای متنوع لابی هتل؛ از انتظار تا تعامل

 چه کسانی باید در ساخت هتل سرمایه‌گذاری کنند؟

سرمایه‌گذاری در ساخت هتل سود فراوانی به همراه دارد؛ اما مانند همه سرمایه‌گذاری‌های دیگر با چالش‌های خاص خود نیز همراه است. سه دسته از افراد در این مسیر سرمایه‌گذاری می‌کنند که عبارتند از:

سرمایه گذاران بلند مدت

در این نوع سرمایه‌گذاری افراد معمولاً به دنبال فرصت‌های پایدار و بازدهی مطمئن هستند. صندوق‌های بازنشستگی، شرکت‌های بیمه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات، سرمایه‌گذاران نهادی، خانواده‌های ثروتمند و دفاتر خانوادگی جزو این دسته از افراد هستند.

سرمایه گذاران با تجربه

این دسته از افراد دارای سابقه موفقی در صنعت هتل داری و املاک هستند. توسعه دهندگان املاک و مستغلات، سرمایه‌گذاران خصوصی با سابقه و شرکت‌های مدیریت هتل جزو این دسته از افراد می باشند.

سرمایه گذاران با ریسک بالا

این دسته از سرمایه‌گذاران معمولاً به دنبال فرصت‌هایی با بازدهی بالقوه بالا هستند حتی اگر با ریسک بسیار زیادی همراه باشد. کارآفرینان و سرمایه‌گذاران خصوصی و سرمایه‌گذاران بین المللی جزو این دسته هستند.

 چه کسانی باید در ساخت هتل سرمایه‌گذاری کنند؟

ویژگی‌های سرمایه‌گذاری در هتل

  • نقد شوندگی سریع
  • ایجاد ارزش افزوده در سرمایه‌گذاری در هتل
  • موقعیت پیشرفت و رشد سریع
  • افزایش ارزش سهام هتل
  • تضمین اصل سرمایه
  • تنوع بخشیدن به سبد سرمایه

ویژگی‌های سرمایه‌گذاری در هتل

مزایای مالی سرمایه‌گذاری در ساخت هتل

مهمترین مزایای مالی سرمایه‌گذاری در ساخت هتل عبارتند از:

بازگشت سرمایه بالا

هتل‌ها جزو دارایی‌های با ارزش محسوب می‌شوند و در مدت زمان طولانی می‌توانند ارزش خود را حفظ کرده و افزایش دهند؛ همچنین گردش مالی این اماکن با در نظر گرفتن رونق مداوم گردشگری زیاد است.

تقاضای مداوم

تقاضا برای اقامت در هتل‌ها همواره در حال زیاد شدن است؛ این مسئله نشان دهنده این است که هتل داری از امنیت اقتصادی بالایی برخوردار است. سفرهای تجارتی و تفریحی و تمایل مردم به مسافرت و در نتیجه نیاز آن ها به هتل ها هر سال بیشتر می‌شود.

مزایای غیر مالی سرمایه‌گذاری در ساخت هتل

مزایای غیر مالی سرمایه‌گذاری در ساخت هتل

مزایای غیر مالی این سرمایه‌گذاری عبارتند از:

افزایش اشتغال

ساخت هتل را می‌توان نوعی اشتغال زایی به حساب آورد.

تقویت اقتصاد محلی

هتل‌ها می‌توانند باعث تقویت اقتصاد محلی شوند؛ این عمل از طریق بالا رفتن گردش مالی به وجود می‌آید.

ارتقا گردشگری

هتل‌ها می‌توانند باعث ارتقای گردشگری شوند؛ مثلاً افتتاح یک هتل جدید در مکانی درست می‌تواند ۲۰ درصد گردشگری را افزایش دهد.

بهبود کیفیت زندگی

اشتغال زایی زمانی ایجاد می‌شود که رونق اقتصادی در منطقه‌ای ایجاد شود؛  به‌دنبال آن زیرساخت‌ها و کیفیت زندگی هم بهبود زیادی پیدا می‌کند. هتل‌ها می‌توانند بر روی کیفیت زندگی منطقه و کم کردن جرم و جنایت و بالا بردن دسترسی به امکانات رفاهی تاثیر زیادی بگذارند.

سرمایه‌گذاری در ساخت هتل

جمع بندی

سرمایه‌گذاری در ساخت هتل یک ایده پولساز و سودآور می‌باشد؛ اما مانند همه سرمایه‌گذاری‌های دیگر با ریسک همراه است. مقدار سود آوری این کار به عوامل زیادی مانند شرایط هتل، شرایط بازار، مدیریت هتل و رقابت وابسته است. فاکتورهای زیادی در تعیین مقدار سرمایه برای ساخت هتل تاثیرگذار هستند؛ که این فاکتورها با مساحت زمین، مکان، امکانات و برند در ارتباط می‌باشند. همچنین فاکتورهایی مثل موقعیت هتل، امکانات و خدمات، قیمت، برند هتل و مهارت مدیریت بر روی موفقیت هتل، تاثیر بسیار زیادی دارد. شرکت بهفر در این زمینه فعالیت دارد و می تواند شما را در این مسیر تا رسیدن به موفقیت همراهی کند. در صورتی که می‌خواهید در زمینه ساخت هتل سرمایه‌گذاری کنید بهتر است قبل از انجام این کار با کارشناسان مجموعه بهفر مشورت کنید.